Konzultace postupů „kompletního detailingu“ (pro nováčky)

Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
Odpovědět
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

proc to chces delat ?
BSD maniac
CHEeSE951
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 23 úno 2018, 18:19
Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Skôr ti tá pena stečie, takže pôsobí kratšiu dobu a v konečnom dôsledku nie je tak efektívna.
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Zase když máš auto totálně od čerstvého bahna a podobně, tak je fajn selský rozum a opláchnout to nejhorší před patláním chemie.
A jak už psáno předemnou, pro klasický zaschlý silniční šlem rovnou pěnu.
boriso1
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 28 úno 2017, 08:23

HonzaD píše: 14 bře 2017, 00:31 Po dekontaminaci urcite oplach. Pokud lesteni znamena rucni aplikaci lestenky pred nanesenim vosku, je oplach naopak nezadouci.
Tak keby islo o strojne lestenie treba lak po dokonceny strojneho lestenia pred nanesenim vosku znovu oplachnut?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

To ne, tohle je trochu vytrzene z kontextu tveho puvodniho dotazu. Zcela jednoduse, po dekontaminaci urcite oplachnout, mezi (strojnim) lestenim a voskovanim neni oplach nutny. Pokud nanasis pred voskovanim lestenku, tak je oplach naopak zcela spatne.
Jury
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 13 zář 2020, 14:30
Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Dobrý den,
rád bych se zeptal na pár věcí.
1. chci říct, že mě omezuje cenový rozpočet, jinak bych asi jako první šel na renovaci laku za 5 tisíc, ale řekněme, že bych na ní klidně i šel, ale nevím jestli se mi to vyplatí a zda-li to chci.
2. Určitě chci s lakem něco udělat. Auto je Fabia 1 2003 a celou dobu garážováno, je na něm pár promáčklin a poškození laku od špatného parkování nebo možná ho někdo na parkovišti odřel, na pár místech nasprejováno.
Má podle mě vlásečnicové až menší škrábance a kruhové na kapotě a kufru z kartáčové myčky kam se jezdilo tak 5x ročně možná více. Jinak auto se leskne pořád i když je trochu zašpiněné :D.
Koukám na zahraniční i české videa. Chtěl bych lak vyčistit, nikdy nebylo umýváno ručně, na střeše jsou vodní spoty, ale když umyju na vapce, tak zůstanou jen obrysy. Po dešti i malém se na autě objeví ihned ty spoty a celkově se na to lepí hned špína což mě vytáčí :D. Umyju ho za 200 na wapce a hned je špinavý..

Co bych měl použít? Měl bych ho první asi ručně pořádně umýt s 2 kýblovou metodou? Nebo by stačila wapka?
Další variantu mám wapka a v garáži použít clay + lubrikant https://www.ahifi.cz/stredne-tvrdy-clay ... r-55g.html a
Prep: https://www.ahifi.cz/gyeon-q2m-prep-500-ml.html
potom https://www.ahifi.cz/stredne-silna-lest ... 250ml.html a nebo hned tvrdý vosk Double Speed-Wax

Nejdřív bych se chtěl zbavit trochu škrábanců a vyčistit ten lak no, po těch letech asi nestačí jen wapka. Co byste mi doporučili? V garáži mám k dispozici aku vapku od greenworks. Je nutný mít Grit guard v kyblíku nebo by stačilo třeba 2x vyměnit vodu? Chápu co dělá ten grit, ale myslím, že by mi stačili obyčejné kyblíky a výměna vody.

Děkuji Vám za rady
Přidám klidně nějaké foto a ještě dodám, že auto jsem zdědil po dědovi a i když není nějak silný(50kw), tak ho mám hodně rád a mám pocit, že si zaslouží ještě péči, protože si ho hodlám nechat jako památku, ale zatím s ním ještě budu jezdit pár let. 8-)
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Zdravím,

vítej na fóru.

Prosim snaz se nezakladat nove tema, kdyz tu vlakno s radami pro novacky je.

Ohledne vhodneho postupu si to precti prosim zde, kam byl prispevek presunut a pak take hlavne zde: https://www.detailingblog.cz/serialy/

Ohledne vyberu produktu si pak zkus precist neco tady: viewtopic.php?f=29&t=2872

Ještě krátký komentář:
Pokud bylo auto pravidelně v kartáčové myčce, tak to rozhodně v tuto chvíli nějaká detailingová mantra typu mřížka v kýblu nespasí :D Výměna vody je samozřejmě lepší, než nic.
Pokud je na autě lehký vodní spot, pak umytí => dekontaminace => abrazivní leštěnka => vosk by rozhodně mělo pomoct, více méně klasický postup pro "kompletní detailing".
Jury
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 13 zář 2020, 14:30
Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Impregnovat pneu s houbičkou na nádobí nebo pneu aplikator? :D
barochpatrik
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 led 2021, 13:44
Bydliště: Kladno
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Houbička na nádobí moc saje, zvýšíš si pravděpodobně spotřebu produktu, jinak asi v pohodě :D
Stavikr
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 06 bře 2021, 12:03

Ahoj. Čekám až mi vyrobí auto :D (bílá nemetal. barva) a tak už vybírám ošetřující kosmetiku. Nemám možnost se mu často věnovat, tak vybírám vosk co by mi na autě vydržel co nejdéle. Na předchozím autě jsem používal Autoglym SRP a na to Collinite 478s. O tyto přípravky jsem přišel a proto zvažuju, zda je koupit znovu nebo zkusit něco nového... Po pročtení zdejšího fóra jsem si sestavil tento postup:

1. Opláchnout auto
2. Aktivní pěna Valetrpo snow foam combo 2
3. Opláchnout
4. Umýt kola a podběhy
5. Opláchnout
6. Umýt NE pH neutrálním šampónem
7. Opláchnout
8. Chemická dekontaminace a časem i mechanická
9. Umýt pH neutrálním šampónem Valetpro concetrated car shampoo
10. Osušit
11. IPA 1:5
12. Vosk

Bude auto dostatečně zbavené původního vosku?
Pokud bych znovu používal Collinite, tak pod něj leštěnku, a IPU použít před leštěnkou, pokud bych koupil třeba FUSSO COAT F7, pod tento vosk nepatří nic?

Díky za konzultaci ;)
Odpovědět