Jak pravidelně, rychle a snadno mýt auto

Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
hhmm
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 dub 2020, 12:31

Přeji hezký den,

v současnosti se pomalu začínám loučit se svým současným autem a postupně se začínám připravovat na provoz nového. Jako součást této změny bych chtěl i trošku jinak začít přistupovat k péči o lak a exteriér obecně, jelikož současný přístup má zjevné nedostatky a taky nové auto si to vzhledem ke svojí ceně přece jenom trošku víc zaslouží.
V současnosti moje péče spočívá v návštěvě bezkontaktní myčky (průměrně jednou za deset dní) a jednou za delší dobu ruční umytí nějakým levným šamponem a rukavicí. Po zhruba čtyřech letech co auto mám se nicméně logicky objevuje čím dál víc nedostatků tohoto postupu, jako je různý zaschlý lepkavý bordel, polétavá rez a v důsledku žádné ochrany laku i lehce poškozené přední partie od kamínků.
Moje představa o změně přístupu je ohraničená tím, že nemám k dispozici garáž s vodou. Zároveň bych si taky rád udržel přístup, že auto tu přece jenom je od toho, aby sloužilo mě a ne já jemu. Takže když mi auto posere pták, nebudu zkoumat jestli náhodou pod nějakým úhlem není vidět naleptání laku, stejně tak nechci strávit spoustu času leštěním, abych se pár hodin na to projel po dálnici v období, kdy létá spousta hmyzu.
Moje představa tedy je, že bych se chtěl autu věnovat podobně často jako teď, podstatně kvalitněji, ale pořád v rozumném čase (dejme tomu do půl hodiny). Na začátek nějaké předmytí mikropráškem, potom ruční mytí, oplach, nanesení nějakého sealantu a oplach demi vodou. Někde v rámci celého procesu musí dojít k mytí kol a oken.
Tady na eshopu je spousta produktů, včetně věcí jako jsou dekontaminační šampony a sealanty ve spreji, co stačí jenom umýt. Protože tomu vůbec nerozumím, tak bych nerad dělal nějakou hloupost, která stejně nevede k žádnému výsledku, je nějak kontraproduktivní a podobně. Na druhou stranu, pokud ty přípravky budou dražší, ale usnadní práci, tak mi to vůbec nebude vadit.
Moje otázky tedy jsou, jestli to tak, jak jsem popsal, dává smysl. Jestli se dá po půl hodině práce odjet se skutečně čistým autem. Jestli se dá, v krátkém čase a polních podmínkách, dopřát laku nějakou ochranu, tak aby nebyl tolik náchylný vůči kamínkům. A pokud na tohle všechno zní odpověď ano, tak jaké produkty bych měl použít.
Alternativou by mohlo být, že bych si nechal udělat nějakou nano ochranu. Vzhledem k ceně auta by nějaké nižší deseti tisíce byly adekvátní. Otázka, kterou si ale kladu je, zda-li to bude skutečně tak zázračné, jak to na první pohled vypadá. Bude stačit auto ošplouchnout vodou a bude čisté? Jak dlouho taková ochrana bude skutečně účinná? Abych neskončil stejně tam, jako bych žádnou nano ochranu neměl.

Díky moc za jakékoliv odpovědi.
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

misto toho textu bys jednou poradne umyl/decontam. auto... Wetcoat nebo BSD . IPA -okna .Wapka. Susici rucnik, to by melo na pul hodinove myti staci.
Nano se pouziva jen na zvetseni pera...
BSD maniac
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Kvalitní keramika je hlavně o snadné údržbě, ale nelze čekat zázraky. Nějakým způsobem se starat je nutné vždy, keramika udělá mytí snažší, pořád je potřeba občas umýt kontaktně. Základem prevence drobných škrábanců je čistá rukavice, čistá voda v kýblu, precizně umytá všechna zákoutí a čistý ručník.

Přečti si něco zde: https://www.detailingblog.cz/detailing-bez-garaze/
zde: https://www.detailingblog.cz/udrzbove-m ... neho-auta/
a zde: https://www.detailingblog.cz/jak-jsem-j ... tym-autem/

Edit: "nano" je pomalu už pejorativní předpona bohužel. Kvalitní keramika stojí v certifikovaném studiu nemalé tisíce jen samotná aplikace povlaku, navíc cenu hodně zvedá (často ne úplně nutný) přidružený balíček vícestupňového leštění. Pak jsi opravdu na nižších desetitisících. Bohužel pak existují firmy, co za pořád nemalé peníze dodají nalšeštěný prd ověšený nálepkama "nano" a podobně. Je třeba dobře vybírat.
Za srovnatelné peníze už jde pořídit i polepení průhlednou ochranou fólií (ne tenký barevný polep, to je úplně něco jiného). Tam máš ochranu jistou a nemusel bys nějak extrémně měnit mycí návyky, pokud ti toto vyhovuje.
hhmm
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 dub 2020, 12:31

Díky za odpovědi.

Ten WetCoat vypadá dobře. Takže postup by mohl vypadat zhruba takto:
1. Předmytí mikropráškem (nesmyje to tu ochranu nebo není to nějak jinak kontraproduktivní?).
2. Mytí šamponem, ale jakým? Smyje/rozpustí obyčejný šampon (dejme tomu Gyeon Q2M Bathe+) i věci typu polétavá rez nebo asfalt a různé mastné věci? Současný lak je právě místy dost zašlý a tím levným šamponem co mám to vůbec nejde. Použít dekontaminační šampon? Nebo přímo čistič? Obecně - pokud se auto dobře myje a má nějakou ochranu, je nějaká extra dekontaminace nutná?
3. Mytí kol - půjde použít ten šampon z kroku 2 a nebo raději něco co je přímo na kola?
4. Oplach
5. Nanesení WetCoat (ale ne vždy)
5. Oplach

Keramika asi nemá smysl a do folií se mi moc nechce.

Ještě jednou díky moc
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

BSD maniac
hhmm
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 dub 2020, 12:31

Brabusi, upřímně řečeno, na tebou odkazovaném blogu se píše spousta zajímavých věcí a určitě si rád některé články přečtu, ale abych se dobral konkrétní odpovědi na většinu z mých otázek, byl by to research minimálně na několik hodin a pravděpodobně bych si s tebou uvedeným zdroje nevystačil. Pokud se ptám nějak nevhodně a/nebo pod úroveň tohoto fóra, tak bych chtěl poprosit moderátora, aby celé vlákno smazal. V opačném případě bych být na tvém místě zvážil, jestli by nebylo lepší být nápomocnější a nebo tohle vlákno nechat být. :-)
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Osobně mám za to, že mikroprášek razantně oslabuje ochranu, nikde jsem se ale nedočetl jestli to pravdu tak je nebo není, nepoužívám ho.
Pak je potřeba si uvědomit, že WetCoat je poměrně drahá sranda, na zimu když není čas a nálada ok, ale jako celoroční ochrana ? Volil bych spíš BSD - Sonax Brilliant Shine Detailer, dá se sehnat za hubičku a těch 700ml ti vystačí na dlouho. :)

Obyčejný šampon ti poletavou rez ani asfalt neodstraní, existuje spešl dekontaminační šampon, ale nevím nezkoušel jsem to. Pokud ale auto nikdy nebylo dekontaminované zvolil bych spíš klasickou metodu chemické dekontaminace a následné použití claye. Zašlý lak ale asi bude jinou příčinou.
2. Záleží jak máš kola znečištěná, mezi každým větším mytím se dají udržovat třeba i šamponem. Na větší mytí můžeš zkusit třeba ValetPro Bilberry, pro udržování ho můžeš zředit a používat místo šamponu. Nastříkat pak rozrušit štětcem a spláchnout :)
Eddiee29
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 499
Registrován: 03 dub 2015, 00:11
Bydliště: Hněvotín(Olomouc)
Obdržená poděkování: 3 poděkování

hhmm píše:Brabusi, upřímně řečeno, na tebou odkazovaném blogu se píše spousta zajímavých věcí a určitě si rád některé články přečtu, ale abych se dobral konkrétní odpovědi na většinu z mých otázek, byl by to research minimálně na několik hodin a pravděpodobně bych si s tebou uvedeným zdroje nevystačil. Pokud se ptám nějak nevhodně a/nebo pod úroveň tohoto fóra, tak bych chtěl poprosit moderátora, aby celé vlákno smazal. V opačném případě bych být na tvém místě zvážil, jestli by nebylo lepší být nápomocnější a nebo tohle vlákno nechat být. :-)
Hele a co cekas ze ti tady poradime?
Vidis jak se tohle forum jmenuje?
Posledni dobou mi prijde, ze chteji vsichni vsechno hned....

Kdyz chces auto umejvat jenom obcas a nemas na to cas, tak proc se jdes ptat na detailing, kdy uz z nazvu je jasny, ze to neni o rychlosti....

A na tom blogu to mas prave vysvetlene do podrobna a pekne na jednom miste. Nebo muzes hledat tady, je to cca co 5 stran vzdycky nekdo dojde a zepta se na to same porad dokola...
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Klid, Eddiee :D

To hhmm: Žádné vlákno se mazat nebude, pokud to půjde zcela mimo mísu, pak jej zamknu. Ptáš se pěkně, ovšem na základní věci, které opravdu na tom blogu jsou popsány velmi dobře. Viz odkazy, co jsem dával já, tam už máš konkrétní téma. K wetcoatu zde: https://www.detailingblog.cz/recenze-zk ... n-wetcoat/.

Jestli máš konkrétní dotazy ke konkrétním produktům, tak si prosím najdi správnou sekci a vhodné vlákno a před příspšvkem si pročti pár stran dozadu, pokud už to někdo před tebou neřešil. Kdyby si v obecné sekci každý založil své "osobní" vlákno, kde by si plynule řešil dotazy, jak se mu zachce, tak se přínos fóra zcela smazává. Téma k postupům např. zde: viewtopic.php?f=29&t=2762

Starost o auto je investice, prostě to stojí určité množství času a peněz. Bez samostudia to nepůjde. Hlavně lepší chemie neznamená lepší výsledky. Drtivá většina úspěchu je ve správném postupu nehledě na používaný produkt. Na fóru tě tak leda nasměrujeme, studovat muíš sám. Nebo si zaplatit u nějakého detailera školení, ten se ti pak bude opravdu věnovat.

Mimochodem, mluvíš o ochraně laku => tu předpokládám bys nechal někde udělat. Pokud u kvalitního detailera necháš provést korekci a ošetření laku, měl by ti být ochoten v rámci nějakého miniškolení také sestavit postup a produkty přímo na míru, aby sis mohl auto udržovat sám nejlépe podle svých požadavků.
hhmm
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 dub 2020, 12:31

3dclub: Díky za odpověď, to s tím mikropráškem zní logicky. Co se týče WetCoatu, tak co jsem se teď tak na internetu začetl, tak je asi přesně to co hledám a ta vyšší cena mi úplně nevadí. Navíc ta výhoda, že auto nemusím sušit, na to abych ho mohl nějak ochránit, je pro mě docela velká. Díky moc za ostatní tipy, nejspíš se vydám cestou, že vyzkouším ten Bathe+ na současném autě a uvidím co to udělá. Víceméně jsem to pochopil tak, že dekontaminace asi není úplně nutná, pokud se myje pravidelně a tomu bordelu se nedá šance se nahromadit.

Eddiee29: Jak jsem psal, jestli je moje vlákno nějak mimo (až už v jakémkoliv slova smyslu), prosím moderátora o smazání. Pozorně jsem si přečetl upozornění v této sekci a o radu jsem vás požádal v dobré víře, že nedělám nic špatného. Pokud se vám tu množí blbové s blbými dotazy, nechápu proč nerozšíříte ono upozornění a neodkážete je někam pryč (třeba na článek na detailingblog.cz, pokud by takovej ovšem existoval). I když můj přístup zrovna dvakrát detailingovej není, tak pořád bych rád nějaké přístupy z detailingu použil, proto se ptám tady. Pokud bych se zeptal někde jinde, tak mi spíš poradí použít Tempo a rozleštit teplákama, což není úplně to kam bych chtěl směřovat. Myslím, že nemá smysl se tu dohadovat, dozvěděl jsem tu zajímavé věci, pomohli jste mi, třeba mě to chytne a příště se přijdu zeptat na něco sofistikovanějšího a pro vás zajímavějšího. Prostě mi jenom přišlo zbytečné, aby na mě někdo zbytečně reagoval podrážděně, když prostě nemusí reagovat vůbec...

EDIT HonzaD: Díky moc za odpověď, docela jsem si ve věcech udělal jasno a pomohli jste mi. To s tím úvodním detailingem u profesionála jsem zvažoval, ale nejspíš se asi touhle cestou nevydám, protože by to asi nemělo přínos. To spíš udělám až někdy později, až bude co opravovat (samozřejmě vím, že není žádné nové auto co by korekce nepotřebovalo, ale přesně takhle daleko zajít nechci :-)). Jediná ochrana laku, která mi dává smysl, je taková co ochrání před odletujícími kamínky, ale taková stejně (kromě folií) neexistuje ani od profesionála, jestli jsem správně pochopil.
Odpovědět