Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
#61964
Ahojte, po dlhej dobe rozmyslania som sa definitivne rozhodol, ze chcem ist do toho a chcem sa to naucit. Precital som mnoho clankov, diskusnych for atd. no prisiel som na to, ze cim viac citam, tym mam z toho vacsi bordel. Chcel by som sa preto este skusenejsich spytat pre ujasnenie na par veci.

1. Lesti sa jednostupnovo a viacstupnovo, kde ak som spravne pochopil, najprv lak "brusim" a nasledne inou pastou lestim. Co odporucate pre uplneho zaciatocnika skusit viacstupen alebo najprv jednostupnove? Co sa tyka jednostupnoveho lestenia, cital som dobre skusenosti s menzernou 3v1, ale videl som aj odporucania na 400 a 2500. Zacinat lestit budem na starej jednotkovej octavii s oranzovou metalizou, ktora ma lak dost zniceny. Tam by sa na serioznu pracu asi hodil uz viacstupen, no zas neviem, ci je to na zaciatok dobry napad. Hoci to nebude super vysledok, no ale aspon nejake zlepsenie a dobry pocit by som z toho prveho lestenia chcel mat :D

2. Neviem, ci som pochopil uplne tento prispevok z tohto fora viewtopic.php?p=61181#p61181 . Na konci niekto pise, ze s danym prislusenstvom sa da s orbitalnou aspon trochu brusit. Co to znamena? Myslel som si, ze ak mam pastu na brusenie, tak je viacmenej jedno aku mam lesticku, alebo nie?

3. Posledna otazka sa tyka vyberu lesticky. Videl som rady na vselijake ine lesticky, vacsinou drahsie, no chcel by som sa spytat na jednu konkretnu. Jeden znamy ma tuto http://www.extol.sk/produkty/elektronar ... y/8892510/ a hovoril, ze je s nou velmi spokojny. Mozem ju zohnat za celkom slusnu cenu, no neviem, nemate s tym niekto skusenosti? Nejdem robit profi detailing, chcem to robit pre zabavu a pre dobry pocit, preto si myslim, ze nepotrebujem nejake highendove modely, no zas nechcem kupit nieco, co nebude sluzit tak ako ma.

Dakujem vsetkym velmi pekne za reakcie.
#61967
Nejprve - takové téma tu už je, příště zkus napsat, kam příspěvek patří, než zakládat nové.
Počet stupňů leštění zjednodušeně znamená, kolikrát se na dané místo vracíš s nějakou jinou kombinací nástrojů, leštících past a pod. Pleteš si trochu dojmy a pojmy. Leštění a broušení jsou v principu vlastně dost podobné činnosti ve (snižování) drsnosti povrchu, ale dá se říct, že je co do detailingu rozlišujeme takto:
Broušení - používám zejména brusný papír o nějaké zrnitosti, buďto na sucho nebo s přidáním vody. Leštění - používám pastu/roztok o nějaké abrazivnosti, tj. silná (hrubá), střední, jemná (finišovací). Hrubé leštící pastě se někdy může říkat "brusná pasta", ale tohle pojmenování bych osobně nerad používal ve spojení s korekcí laku. Stejně tak jemné leštící pastě se někdy říká "leštěnka" i když to je taktéž něco jiného.
Čím je pasta abrazivnější, tím více dokáže lak odebírat a také za sebou nechává do určité míry "zdrsnělý" povrch - stejně jako hrubý a jemný brusný papír. Je nutné se tedy propracovat od "nejhrubší" použité metody k té "nejjemnější", to je princip vícestupňové korekce laku. Dneska s pokročilou technologií leštících past většinou stačí hrubá a po ní finišovací, tři a více leštících kroků jsou (přijde mi) spíše už vyjímka. Segment středních leštících past je většinou ten "jednkrokový", tj pasta není tak moc hrubá, že by bylo potřeba po ní ještě něco "opravovat" jemnou pastou a zároveň má trochu větší úběr, než jemná pasta => tedy odebereš míň laku (a tedy obecně i méně škrábanců), ale šetříš podstatně čas.
Je to jasné?
Co se doporučení past týče, zkus si ještě nějaká vlákna k leštění pročíst, klidně i znovu. Někdy začátečníkovi dost informací při prvním přečtení unikne. Obecně jsou pasty "víc věcí v jednom" většinou zbytečný kompromis, ale je to jen o volbě správného produktu vůči požadovanému výsledku.

Ad 2: Ten někdo jsem já. Rozepsal jsem se ti výše. Jsou leštičky, které jsou rovnou zamýšleny jako obojetné, tj i pro broušení brusným papírem (např. Rupes Duetto), ale kruhový výsek brusného papíru se suchým zipem prdneš na unašeč lecjaké leštičky a bude to více či méně taky fungovat. To je pointa toho příspěvku ;)

Ad 3: Je tu na to vlákno, ve kterém se tahle extolka hodně rozebírala, hledej.

Rada na závěr: První, co si kup, je školení u nějakého šikovného soukromého detailera na základní kurz korekce laku. Dostat se na nějakou alespoň použitelnou úroveň prostě stojí čas i peníze, ale na začátku je potřeba mít základy. Jenže získat jen ty základy SÁM stojí NÁSOBNĚ VÍC jak času, tak i těch peněz, než si od tebe někdo slušný řekne (a ne, nedělám si srandu).
Mercedes Benz C Class

Tak a máme léto, po jarní smr[…]