#60462
Ahoj, mám taky Passata a celkem velké nájezdy, auto jsem přes vánoce komplet dekontaminoval (nepřelešťoval tedy...) odmastil, navoskoval FUSSO voskem a nyní auto myjí cca každý týden jen demineralizovaným oplachem na WAPce (cca za 30Kč - 2-3 minuty práce :) ) a cce jednou za měsíc umyji doma kontaktně... Auto je pořád čisté s minimem úsilí... Je fakt že je stříbrný, na černé to bude horší
Asi bych tedy i na tvém místě šel touto cestou... případně nechal lak mírně přeleštit...
hampejz se to líbí
#60464
joshiki - jo, tohle už beru :) Furt to vidím na nějaké to přeleštění a pak uvidíme, kdo mi co "prodá" :)

brabus - už to tak vypadá, že jsem nabral milný dojem

Helmut - měl jsem černého supa a naleštěná černá je pecka, ale je to starost, to jo. Mimochodem, jak nemám rád stříbrný auta, tak stříbrná B8 vypadá super.... Tvůj postup údržby je přesně můj kýžený cíl. Díky moc za info, že to jde
#60467
Nejde o to, že přehlédneš, vždy něco zbyde. Při KVALITNĚ ošetřeném laku, který občas umyješ kontaktně, opravdu stačí na základní opláchnutí jen tlaková demi voda.
EDIT: Na pěnu/prášek na wapce zapomeň, i kvalitní vosk tím sleze velmi rychle. Můžeeš si přivést při nejhorším třeba vlastní šampon v rozprašovači (když to obsluha dovolí). Jinak zásadní je oplach tou demi vodou, tzn najít vapku opravdu s demi vodou, která nenechá po uschnutí skvrny. http://www.detailingblog.cz/jak-jsem-je ... tym-autem/

Jinak podle tvého přístupu - zaměřil bych se na
1) získání znalostí a skillu, pročíst zde a na detailingblogu co nejvíc. Popřípadně školení od někoho místního, bacha na subjekty někde na webu nabízející půlden proškolení za 1000,- a podobně, většinou je to jen promo jejich značky a nic tě nenaučí
2) nechat si od nějakého detailera přeleštit a aplikovat vybranou ochranu laku, v rámci rozpočtu 5 tis to nebude hitparáda, ale postačí to - lze velmi dobře spojit s bodem 1), pár takových lidí tu na fóru najdeš ;)
3) nákup základního vybavení na mytí, případně vyčištění laku a reaplikaci vosku pokud to nechceš nechat půl roku někomu dělat. Na výbavu počítej dalších 3 až 5 tis, nic nekupuj než absolvuješ 1) a 2), jinak koupíš tunu blbostí nebo se v tom ztratíš...
hampejz se to líbí
#60473
nechat rozlestit
a koupit

SONAX Xtreme BrilliantShine 750ml cca 250kč
mikrovlakno KIK
susici rucnik KENT XL / Gyeont silk
sampon - odlivaji i zde nekteri uzivatele ...

takovy zaklad, ale myslim, ze budes spokojen a nebo extremnejsi verze co tu pisi ostatni... 8-)
hampejz se to líbí
#60475
Asi tak nějak.
Ideál je nechat pěkně vyleštit a rovnou nechat zaučit na voskování a pak stačí jen voskovat.
Sušení po bezkontaktním mytí bych přirovnal jako sušení po opršení auta-na pohled mokré vypadá čistě, ale dokud se to neveme kontaktně šamponem, tak na autě zůstane mikrovrstva špíny, která je dost často abrazivní při sušení tahovou metodou a stejně je takové sušení neumytého auta záruka šmouh-od několika lidí u nás jsem měl možnost pozorovat. Oprali auto práškem, opláchli demi vodou a pak na to vytáhli hadr a začali sušit=roztírat mikrovrstvu a pak výsledek byl jasný.

Ohledně údržby po leštění jsou 2 možnosti:
a)mytí s pomocí demi vody bez sušení-volil bych určitě pořídit klasický pevný vosk npř nějaký collinite,finishkare či nějako odolného. Teoreticky bych zkusil i fusso, ale já osobně s ním na černé nemám dobré zkušenosti, při snížení nároků by použít šel. Já třeba zákazníkovi, tak auto předat nemůžu, ale na své bych si klidně černé fusso dal.
b)mytí na wapce, kde demi oplach není- tj kontaktní sušení po každém mytí bych doporučil cestou stříknutí bsd při tahovém sušení(třeba 1x za měsíc nebo klidně při každém sušení-dle okolností)

Tak či tak výbava na homemade voskování at už bsd či voskování tuhým bude kolem 5tis. Několika zákazníkům jsem komplet výbavu sestavoval a pohybovali jsme v takových relacích)
hampejz se to líbí
#60478
Jak jsem psal o pár příspěvků dříve. Mojí B8 ve stříbrné jsem přes vánoce:
- opláchnul wapkou
- 2x napěnil nástavcem na wapku
- oplach
- pořád tam toho bylo dost, tak jsem to vzal poprvé zlehka rukavicí (průběžně ale oplachoval)
- oplach
- znovu umyl rukavicí
- opláchnul
- osušil
- vzal ironem
- vzal TAR removerem
- omyl znovu
- osušil
- odmastil 20% IPA roztokem
- Nanesl FUSSO cca po 40 minutách rozlešťoval...
(mno podobným způsobem i kola ve vaně, nicméně o to tu nejde).

Jezdím cca 1-3 000km měsíčně a údržbu prováním demineralizovanou vodou na wapce
(ačkoliv ji mam i doma tak jezdím na pumpu kde mají 1) s daleko vyšším tlakem 2) s teplou vodou 3) demineralizovanou vodou 4) nemám doma bordel a je to za 3 minuty hotové...)
toto provádím cca 1-2 týdně (jen dám demi oplach cca za 30Kč - cca 2,5 minuty) většina bordelu sleze - auto nesuším, demi voda neudělá zaschlé kapky - není tedy důvod a je to šetrnější viz kolegové výše. Takto je auto na parkovišti mezi 5% nejčistších aut :)
Cca jednou měsíčně auto opláchnu stejným způsobem abych se zbavil toho nejhoršího dojedu domu cca 3 km a tam auto opláchnu, domyji kontaktně rukavicí, osuším dvojicí sušících ručníků pak je auto na parkovišti několik dní v 1% nejčistších :)

V tvém případě bych postupoval podobně jen s rozdílem, že bych nechal provést nějakou drobnější korekci laku u někoho z kluků zde z fóra.
Myslím, že to je nákladově (potřebuješ Fusso, IPA, Tar remover, IRON OUT cca za 2000,- za kosmetiku a mikrovlákna na vosk cca 600, 2 x sušení cca 400, pár mikrovláken na špinavou práci cca za 200, rukavice cca 200 tj.cca dalších 12-15 stovek), časově (týdně cca 3-5 minut, jednou za měsíc dvě hodinky) i s požadavky na výsledný efekt asi nejrozumnější cesta :)
hampejz se to líbí
#60483
Ještě jednou díky moc všem. Na rozdíl od jiných for, zde panuje krásná shoda :) Tedy dám na vás a postup bude jednostupňové leštění, syntetika, alu, tekuté stěrače a během práce doporučení přípravků a postupu pro údržbu. Když to bude dávat hlavu a patu, tak se uvidíme 2x ročně na syntetice. Je mi jasný, že cenově i tak jsem jinde, a ted je jen otázou kde :)

Jednu nabídku nabídku a další rád zvážím. Ještě jednou díky moc všem
Mercedes Benz C Class

Tak a máme léto, po jarní smr[…]